حوض سلطان ، آینه ای طبیعی برای نمایاندن چهره خدا

به گزارش مجله سرگرمی، هرگز آینه طبیعی حوض سلطان را با دریاچه قم اشتباه نگیرید. دریاچه نمک قم در جنوب شرقی قم واقع است. اما حوض سلطان در 40 کیلومتریِ شمالِ آن.

حوض سلطان ، آینه ای طبیعی برای نمایاندن چهره خدا

بچه که بودم فکر می کردم خدا چیه؟ نور؟ روح؟ جسم؟ بزرگ تر که شدم با این که مطمئن بودم خدا جسم نیست ولی دوست داشتم ببینم چه شکلیه. پیر؟ جوان؟ لاغر؟ وقتی به سنی رسیدم که بیشتر متوجه می شدم، دیدم که باید خدا رو در آفریده هاش دید، گذشته از مادر که نمونه بی نظیری از محبت خدااست. باید تو طبیعت می گشتم و رد پای خدا رو اون جا می دیدم. رفتم، گشتم، دیدم. دریافتم که همه چیز به نحو غیرقابل تصوری زیبایی ذات خداوند رو به نمایش گذاشته. تمام طبیعت حتی موقع طغیان ، کوران و کولاک و به هم زدن زندگی انسان (مثل بلایای طبیعی) در یک بی نظمی خارق العاده به نظم رسیده. رانش های زمین مانند دره ستاره های قشم. باقی مانده آتشفشان ها مانند روستای کندوان در آذربایجان شرقی. خشک شدن و یا تبخیر بیش از حد دریاچه ای نمکین که آینه ای تمام نما را پدید آورده مانند آینه طبیعیِ دریاچه حوض سلطان قم.

دریاچه حوض سلطان

تکه ای از زمین با لباس سپیدی از جنس نمک، با سطحی صیقلی که بزرگ ترین آینه طبیعی ایران نام گرفته، همان جا که انعکاس تصویر آسمان بر زمین است. آینه ای از جنس نمک که عمق 42 متری دارد و از 5 لایه جدا از هم تشکیل شده. در میانه اتوبان تهران- قم تکه ای از دنیا است که شاید از نظر بعضی بیابانی خشک و بی آب وعلف باشد، اما برای عاشقانِ طبیعت این زیبایی ها تا حدی چشم نواز است که ولوله ی سفر به این مناطق بیابانی را به جان شان می اندازد تا برای یک بار هم که شده به دریاچه حوض سلطان سر بزنند.

در حوض سلطان چه کنیم؟

این جا همان جایی است که با دست خالی می توان خوش گذراند. به عنوان مثال، رفتن روی آینه ای طبیعی که فقط عبور از عرض آن شاید 5 ساعت زمان ببرد. با آن رنگ های درخشان که به غیر از نمک، از رسوباتی نظیر گچ و رس تشکیل شده و رنگ هایی متنوع بر سطح صیقلی نشانده است.

عکاسی جزء جدای ناشدنی سفر به دریاچه حوض سلطان است. شما با آن مناظر و انعکاس های بی نظیر ابرهای آسمانی، چنان تصاویری را ثبت خواهید کرد که در آلبوم خاطرات شما همواره بدرخشد.

سواری بر سطح صیقلی دریاچه حوض سلطان هم خالی از لطف نیست. شما در گردش تان حتماً با گروه های دوچرخه سواری روبه رو خواهید شد که در دسته های چند نفره روی دریاچه نمکین رکاب می زنند. همچنین ممکن است سواری های آفرود را در حال ویراژ دادن کنار یکدیگر مشاهده کنید.

حوض سلطان کجاست؟

هرگز این آینه طبیعی حوض سلطان را با دریاچه قم اشتباه نگیرید. دریاچه نمک قم وسعت بیشتری دارد و در جنوب شرقی قم واقع است. اما حوض سلطان در 40 کیلومتری شمال شهرستان قم و 85 کیلومتری جنوب تهران قرار گرفته و در حاشیه اتوبان قابل مشاهده است.

در اتوبان تهران - قم پس از طی 70 کیلومتر در سمت چپ، جاده ای به سمت روستای چشمه شور وجود دارد که تابلوی اطلاعات گردشگری در کنار آن است. وارد آن شوید و از اولین زیرگذر به آن سوی اتوبان بروید تا به دریاچه حوض سلطان برسید.

به طور حتم مطالب زیر برای تان جذاب خواهد بود:

پترا یعنی صخره (+ویدئو)

کوچه سنگ تراشها کجاست

گردشی در مزه های افطار

اینجا پایتخت، بام لند تهران

برای خواندن مطالب مرتبط به گردشگری به خبرنگاران در همین صفحه سر بزنید.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

مهسان بلاگ: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای مهسان

منبع: پیام دلتا
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 66397

به "حوض سلطان ، آینه ای طبیعی برای نمایاندن چهره خدا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حوض سلطان ، آینه ای طبیعی برای نمایاندن چهره خدا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید