سرزمین مادری، برای نخستین&zwnjبار به جشنواره تیتر12 راه یافت

به گزارش مجله سرگرمی، بخش سرزمین مادری برای نخستین بار با هدف ارزیابی و آشنایی از فعالیت های فرهنگی دانشجویان ایرانی خارج از کشور در حوزه رسانه و ایجاد ارتباطی فرهنگی برای جشنواره تیتر12 در نظر گرفته شده است.

سرزمین مادری، برای نخستین&zwnjبار به جشنواره تیتر12 راه یافت

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرنگاران، نشریات دانشگاهی یکی از ارکان اساسی فعالیت های فرهنگی و اجتماعی دانشجویان و عامل مهمی در بسط فرهنگ مصاحبه و ایجاد فضای نقد، آگاهی بخشی، اطلاع رسانی، فرهنگ سازی و طرح و بحث موضوعات مختلف در دانشگاه ها هستند. از این رو، حمایت و تقویت این حوزه از فعالیت های دانشجویی سبب ایجاد بستر مناسبی برای رشد فضای پویا و با نشاط فکری، فرهنگی و اجتماعی می گردد و زمینه افزایش توانمندی و مشارکت دانشگاهیان در عرصه های مختلف زندگی اجتماعی را فراهم می نماید.

دانشجویان در کنار کار علمی که وظیفه و رسالت اصلی آنان در دانشگاه محسوب می گردد، می توانند در قالب موضوعات و زمینه های متنوع به فعالیت در نشریات دانشجویی بپردازند و دیدگاه ها و نظرات خود را درباره مسائل مختلف دانشگاه و جامعه بیان نمایند.

یکی از اقشار فعال در حوزه رسانه و مطبوعات دانشجویی، دانشجویان ایرانی و غیر ایرانی مشغول به تحصیل در دانشگاه های خارج از کشور هستند که فعالیت های فرهنگی خود را در قالب نشریات و رسانه های دانشجویی به زبان فارسی منتشر می نمایند و نقش گسترده ای در آگاهی بخشی، انتشار فرهنگ، ایجاد ارتباط و گفت وگوی بین فرهنگی ایفا می نمایند.

دوازدهمین جشنواره سراسری رسانه و نشریات دانشجویی تیتر12 با اضافه کردن بخشی با عنوان سرزمین مادری به فضای رقابتی جشنواره، ضمن ارج نهادن به فعالیت های مطبوعاتی این عزیزان، زمینه را برای مشارکت فعال آنان در یک فضای رقابتی سالم و شفاف و به دور از خط کشی ها و گرایش های سیاسی، قومی و فرهنگی فراهم نموده است. ایجاد زمینه برای افزایش ارتباط فرهنگی با فعالان رسانه ای و مطبوعاتی داخل کشور فراهم خواهد نمود.

امید است که با تمهیدات درنظر گرفته شده و با همکاری همه دانشجویان، نهاد های دانشجویی و همه کسانی که دل در گرو فرهنگ اصیل این سرزمین دارند، این جشنواره بتواند گام موثری در راه ارتقای سطح فعالیت های فرهنگی چه در دانشگاه های کشور و چه در بین دانشجویان ایرانی مقیم خارج کشور و دانشجویان غیر ایرانی علاقمند به فرهنگ و زبان سرزمین مادری مان ایران و ایجاد پویایی و نشاط بیش از پیش دانشجویان به عنوان آینده سازان ایران اسلامی باشد.

ارتباط فرهنگی با نشریات خارج از کشور

ایجاد ارتباط فرهنگی بین دانشجویان ایرانی خارج از کشور با فعالان رسانه ای و مطبوعاتی کشور، اطلاع از فعالیت های فرهنگی و رسانه ای دانشجویان ایرانی خارج از کشور، سهیم کردن دانشجویان ایرانی و غیر ایرانی فعال در حوزه نشریات و رسانه فارسی زبان در جشنواره نشریات دانشجویی، توجه به ظرفیت های نشریات دانشجویی و تشویق و ترغیب آن دسته و ارج نهادن به فعالیت رسانه ای و مطبوعاتی دانشجویان ایرانی و غیر ایرانی خارج از کشور از اهداف این بخش است.

مدیران مسئول نشریات دانشجویی برای شرکت کردن در جشنواره می توانند سامانه جشنواره به آدرس titrfestival.ir ثبت نام و اطلاعات مورد احتیاج را وارد و نشریه خود را بارگذاری نمایند.

لازم به ذکر است تنها دانشجویان ایرانی مشغول به تحصیل در خارج از کشور و دانشجویان غیر ایرانی خارج از کشور که اقدام به انتشار نشریه اعم از حقیقی و مجازی (سایت و وبلاگ، نشریات صوتی، نشریات کاغذی-الکترونیک، نشریات چند رسانه¬ای، صفحات اینستاگرام، موشن گرافیک فیلم خبری و فتوکلیپ و اپلیکیشن های اطلاع رسانی) به زبان فارسی می نمایند می توانند در این بخش شرکت داشته باشند.

هر ساله جشنواره تیتر توسط یکی از دستگاه های آموزش عالی کشور برگزار می گردد. سال گذشته جشنواره تیتر 11 به میزبانی وزارت علوم برگزار گردید و سال جاری وزارت بهداشت میزبان جشنواره تیتر 12 خواهد بود که با شعار عینیت در خبر، انصاف در تحلیل، آزادی در بیان برگزار می گردد. به رسم هرساله و براساس توافق انجام شده میان معاونت فرهنگی، اجتماعی وزارت علوم و معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، این معاونت مستقر دروزارت بهداشت متولی برگزاری جشنواره تیتر 12 خواهد بود.

این دوره از جشنواره بخش های متعد و مختلفی دارد. آثار برگزیده شامل 26 رسته، نشریات برگزیده شامل 18 رسته و فضای مجازی شامل 8 رسته، بخش ویژه نیز با دو موضوع در کنار سرزمین مادری پنج بخش اصلی جشنواره را تشکیل می دهند.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

مهسان بلاگ: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای مهسان

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 122953

به "سرزمین مادری، برای نخستین&zwnjبار به جشنواره تیتر12 راه یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرزمین مادری، برای نخستین&zwnjبار به جشنواره تیتر12 راه یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید